In 124 steden en gemeenten werden dit jaar 13.916 straatinterviews gehouden.
De score van het waarderingcijfer bestaat uit volgende onderdelen:

  • Enquête/Rating
  • Qualitycall (first contact)
  • Websitecontrole: klantvriendelijkheid en professioneel contact
  • Facebook: klantencontact

Horeca

  • 1.066 horecazaken hadden een vereiste ratingscore van min. 5;
  • 526 horecazaken behaalden, na jurering een positief waarderingscijfer > 8/10;
  • 219 horecazaken waren effectief geïnteresseerd in hun behaalde waarderingscore en komen in aanmerking voor de awards.

Retail

  • 788 retailzaken hadden een vereiste ratingscore  van min. 5;
  • 431 retailzaken behaalden, na jurering een positief waarderingscijfer > 8/10;
  • 146 retailzaken waren effectief geïnteresseerd in hun behaalde waarderingscore en komen in aanmerking voor de awards.

Steden en gemeenten

  • 78 steden en gemeenten hadden een vereiste ratingscore van min. 5;
  • 47 steden en gemeenten behaalden, na jurering een positief waarderingscijfer > 8/10;
  • 23 steden en gemeenten waren effectief geïnteresseerd in hun behaalde waarderingscore en komen in aanmerking voor de awards.