In 124 steden en gemeenten werden dit jaar 13.916 straatinterviews gehouden.
De score van het waarderingcijfer bestaat uit volgende onderdelen:
- Enquête/Rating
- Qualitycall (first contact)
- Websitecontrole: klantvriendelijkheid en professioneel contact
- Facebook: klantencontact
Horeca
- 1.066 horecazaken hadden een vereiste ratingscore van min. 5;
- 526 horecazaken behaalden, na jurering een positief waarderingscijfer > 8/10;
- 219 horecazaken waren effectief geïnteresseerd in hun behaalde waarderingscore en komen in aanmerking voor de awards.
Retail
- 788 retailzaken hadden een vereiste ratingscore van min. 5;
- 431 retailzaken behaalden, na jurering een positief waarderingscijfer > 8/10;
- 146 retailzaken waren effectief geïnteresseerd in hun behaalde waarderingscore en komen in aanmerking voor de awards.
Steden en gemeenten
- 78 steden en gemeenten hadden een vereiste ratingscore van min. 5;
- 47 steden en gemeenten behaalden, na jurering een positief waarderingscijfer > 8/10;
- 23 steden en gemeenten waren effectief geïnteresseerd in hun behaalde waarderingscore en komen in aanmerking voor de awards.