Beste deelnemer, wij begrijpen dat u de kunst in het uitblinken meer dan duidelijk begrepen heeft…
en onze slogan luidt: ‘Zelf ontdekken of ontdekt worden’.

Inderdaad kan u in deze rubriek, één van uw talentvolle medewerkers , uw chef-kok, uw maître d’hôtel, uw meer dan enthousiaste sommelier, uzelf of een waardevolle en ambitieuze collega belonen, die volgens u meer dan in aanmerking komt voor één van deze waardevolle labels.

We begrijpen echter niet goed waarom sommigen beweren dat prijzen en labels niet belangrijk zijn, desalniettemin zijn wij er vast van overtuigd dat erkenning krijgen voor je werk, je ideeën, je talenten toch essentieel zijn om in het beroepsleven vooruit te komen of een trapje hoger komen te staan!

Wij zijn inderdaad op zoek naar dat ene unieke, ambachtelijke en succesvolle gerecht waar u als eigenaar of professionele chef-kok meer dan fier op bent en dat trouwens ondertussen al één van uw handelsmerken is geworden in uw meer dan gewaardeerde horecazaak.

Signatuur gerecht

U heeft nu sinds kortelings of misschien al jaren een signatuur gerecht op de kaart staan, waarvoor men speciaal bij u langskomt… geef inderdaad uw horecazaak, uw medewerkers en uzelf de kans om dit aan heel gastronomisch Vlaanderen te laten ontdekken en desnoods te laten proeven.

Uniek concept of formule

U heeft inderdaad een uniek en fantastisch droomconcept of formule bedacht, waarmee u iedere klant weet te bekoren en te verleiden, kom er mee naar buiten, laat dit heel Vlaanderen toch weten a.u.b. …

Een uitgelezen en rijkelijke gestoffeerde wijnkaart

U bent al een tijdje extreem bezig om uw wijnkelder uit te breiden met een rijk aanbod van wijnen van topproducenten, met als resultaat een uitgelezen en rijkelijke gestoffeerde wijnkaart met toch een niet zó groot aantal referenties. Maar je gast hoeft inderdaad geen groot wijnkenner te zijn om zijn weg in deze kaart te vinden, dankzij uw logische en consequente opbouw van deze kaart, zonder hierbij te moeten doorgaan als wijnbijbel…

Fantastisch opgestelde en hybride menukaart

Uw horecazaak beschikt over een fantastisch opgestelde en hybride menukaart met of zonder strakke indeling van voor- hoofd en nagerechten en menu’s, waaruit uw gast kan mixen en matchen, én waarbij uw evergreens ook mogen blijven bestaan… U hanteert hiervoor trouwens het meer dan gezonde principe ‘Less is more’, inderdaad cliché, maar op deze manier kan u toch een fantastische kwaliteit blijven aanbieden en heeft u bij manier van spreken geen last van waste of noemenswaardige verspilling.

Verder merken wij hierbij nog graag op, dat u een ondernemer bent, die veel aan storytelling doet, u vertelt aan uw gasten over uw visie, uw aanpak, uw keuken en natuurlijk ook met veel plezier en fierheid over uw fantastische medewerkers in uw keuken en in de bediening… Zij vormen natuurlijk als geheel uw permanent en waardevol visitekaartje van uw fantastisch geleid en gerespecteerd horecabedrijf.

Als conclusie mogen we stellen, dat uw gasten van vandaag én morgen meer dan alleen, maar smaak verwachten, zij willen verrast worden met onverwachte combinaties, bijzondere gerechten en dranken, waarbij duurzaamheid, fermentatie en waarschijnlijk ook saké in thuis horen…

Dat en nog veel meer willen wij ontdekken in ‘Het Kooktalent van Vlaanderen’ en dit dan ook heel graag voor jullie in kaart brengen.

Beste concept van Vlaanderen

Beste gerecht van Vlaanderen

Beste menukaart van Vlaanderen

Beste wijnkaart van Vlaanderen