Horeca Ambassadeur 2017: Velotel uit Brugge

Jurybeoordeling:

Wie VELOTEL zegt, zegt meteen kwaliteit! Het is duidelijk dat deze mensen leven voor hun zaak. Ze doen werkelijk alles om hun klanten het naar hun zin te maken of een feest van hun klanten te doen slagen.

De sterktes van deze horecauitbating zijn de goed gestructureerde klantenbinding. Het was duidelijk dat hier veel veranderd was t.o.v. een aantal jaren geleden. Er stond een gloednieuw gebouw naast het hotel en daaronder een volledige parking wat veel properder oogt dan de oude parking. Aansluitend vind je er de fietsenstalling voor gehuurde fietsen, eigen fietsen van de gasten en ook de elektrische fietsen, voorzien met oplaadpalen.

Ook bij het binnenkomen merkte ik onmiddellijk een andere sfeer.

Sinds een jaar waait hier een nieuwe wind met nieuwe mensen aan het roer. Naast het hotel is er een woon-enzorgcentrum. Mensen die verblijven in het woon-en zorgcentrum hebben toegang tot de facilititeiten van hethotel. Goed bekeken, want toeristen zijn overdag meestal weg. Op die manier kan het hotel ook overdag optimaal werken; denk maar aan het Au Velo waar men iets kan ontbijten, lunchen of er terechtkunnen voor eenkoffie, ook de tuinen en dergelijke zijn toegankelijk. Op die manier is er veel meer beweging in en rond het hotel. De tuin werd aangepakt en maakt het aantrekkelijk om in de aanliggende tuin te gaan wandelen. Niet alleen de tuin werd al onder handen genomen, ook het onthaal van het hotel, de loungehoek en het restaurantgedeelte kregen een nieuwe aankleding. Frisser, moderner en aangepast aan het nieuwe concept. Om ook andere mensen aan te trekken dan de sportieve toerist, werd het interieur dus aangepast.

Velotel blijft Velotel die duidelijk de verbinding legt tussen hotel en fiets (velo). Dit merk je aan de fietsaccenten die overal terugkomen; vb fietswielen zonder spaken aan de muur. Dit concept maakt het gemakkelijker om het zakentoerisme te verhogen. De vergaderruimtes kregen eveneens een upgrade naar de nodige faciliteiten voor de dag van vandaag. Er zijn fietsroutes beschikbaar, fietsverhuur, nieuwe fietsenstalling en de nodige klusjesman die kan instaan voor herstellingen.

Sinds de veranderingen is de score van klantentevredenheid sterk verhoogd. Niet alleen het hotel kreeg uiterlijk een vernieuwing. Het team kreeg een nieuwe boost, waardoor de medewerkers met meer jobsatisfactie de dag afsluiten en dat voelen de klanten. Er staat nog heel wat te gebeuren, we zullen zeker nog horen van Velotel.

Waarderingscijfers

Het waarderingscijfer werd samengesteld door 6 marketingbureaus uit meer dan 11.000 interviews. Ruim 800 handelszaken en winkelcentra kregen een positief waarderingscijfer op basis van de consumentenresultaten. Hieruit komen de laureaten editie 2017!

De Consumenten-Tevredenheidsenquête werd in opdracht van het Hospitality Awardcomité, eind 2016 uitgevoerd. In de marketingstudie werden 122 Vlaamse steden en gemeenten, evenredig verdeeld in de Vlaamse provincies, betrokken. Ook in het kader van het “Klantvriendelijkste winkelcentrum/straat van België” werd een extra marketingstudie verricht.

Handelszaken (horeca en/of retail) en winkelcentra/straten met een positief waarderingscijfers (min. 8/10) worden opgenomen in de voorselectielijst en komen, na de jureringen, in aanmerking voor een nominatie. Zij konden zich, vrijblijvend, kandidaat stellen voor de Hospitality Awards (Horeca en Retail Awards).

Deelnemen aan de Hospitality Awards (Horeca/Retail Awards) is een beleving en moet worden verdiend. Zoals u weet worden de deelnemers niet gekozen om hun mooi uitstalraam maar wel om hun dagdagelijkse inzet voor de klant, dienstverlening, de klantvriendelijkheid, gastvrijheid, service én gezonde dosis management.

Gezien het waarderingscijfer een onderdeel is van de jurering worden de effectief toegekende waarderingscijfers pas bekend gemaakt na het eindgala.

Menu