Retail Ambassadeur 2016: De Brilstudio uit Kermt

De Brilstudio heeft haar inzet voor de klant meer dan bewezen. Niet alleen dit jaar won ze de individuele award maar reeds 3 jaar achter elkaar viel de Brilstudio in de ereprijzen op de uitreiking. Een reden te meer dus voor de jury om deze standvastige deelnemer, die zich dagelijks inzet voor de klant én de inhoud van het auditrapport zeer ter harte neemt en zich steeds wil verbeteren, als laureaat uit te roepen.

Beoordeling jury

Brilstudio verhuisde eind deze zomer iets verderop in de straat. In het huurpand was de ruimte beperkt en
waren de mogelijkheden qua inrichting eerder beperkt. In het nieuwe pand vind je iets meer warmere kleuren,
met toch voldoende verlichting om het brede gamma te bekijken. De ruimte is verdubbeld waardoor de
verschillende concepten/diensten beter kunnen worden voorgesteld.

Bij het selecteren van een bril, starten ze altijd met een kleurstyling, gevolgd door een stijladvies. Éénmaal duidelijk is welke richting ze uit willen gaan worden verschillende monturen voorgesteld. Voor dames die aansluitend make-up advies wensen, kan dit vrijblijvend.

In Diepenbeek specialiseert de Brilstudio zich in brillen voor kinderen van 0 tot 12 jaar. Hier in Kermt is er achteraan de winkel een Bril & Chill café voorzien voor tieners. Dit zien ze als een vervolg en helpt om de samenwerking tussen de winkels te versterken. In deze zone is er een aangepaste collectie voor tieners en kunnen mensen plaatsnemen om iets te drinken.
Beleving staat dus centraal.

Waarderingscijfers

Het waarderingscijfer werd samengesteld door 5 marketingbureaus uit meer dan 3000 interviews. Ruim 500 handelszaken en winkelcentra kregen een positief waarderingscijfer. Hieruit komen de laureaten editie 2016!

De Consumenten-Tevredenheidsenquête werd in opdracht van het Hospitality Awardcomité, eind 2015 uitgevoerd. In de marketingstudie werden 120 Vlaamse steden en gemeenten, evenredig verdeeld in de Vlaamse provincies, betrokken. Ook in het kader van het “Klantvriendelijkste winkelcentrum/straat van België” werd een extra marketingstudie verricht.

Handelszaken (horeca en/of retail) en winkelcentra/straten met een positief waarderingscijfers (min. 8/10) worden opgenomen in de voorselectielijst en komen, na de jureringen, in aanmerking voor een nominatie. Zij konden zich, vrijblijvend, kandidaat stellen voor de Hospitality Awards (Horeca en Retail Awards).

Deelnemen aan de Hospitality Awards (Horeca/Retail Awards) is een beleving en moet worden verdiend. Zoals u weet worden de deelnemers niet gekozen om hun mooi uitstalraam maar wel om hun dagdagelijkse inzet voor de klant, dienstverlening, de klantvriendelijkheid, gastvrijheid, service én gezonde dosis management.

Gezien het waarderingscijfer een onderdeel is van de jurering worden de effectief toegekende waarderingscijfers pas bekend gemaakt na het eindgala.