Horeca Ambassadeur 2016: De Pannenkoekenbistro Midzeelhoeve uit Sint-Katelijne-Waver

Ambassadeur wordt je niet zomaar! Het zijn mensen met de nodige vakkennis en die zich niet alleen inzetten voor zijn klanten maar ook die van het personeel. Hun passie voor de harde horecastiel heeft hen beide recht gehouden, ook in de moeilijke periode waar het echtpaar zich de laatste maanden, om medische redenen, heeft moeten door worstelen. Ze staan er nog steeds… en met verve! Hoedje af!

De verschillende ereplaatsen die zij vanaf het begin van hun deelname (5 jaar geleden) wisten te verzamelen, lieten ons
vermoeden dat deze uitbaters ooit als ambassadeur zouden worden bekroond! Dit is met éénparigheid van stemmen goedgekeurd door het awardcomité.

Beoordeling jury

Ik werd hartelijk onthaal door Christine en Mario. Bij het oprijden op de parking was me meteen al duidelijk dat er iets anders was. Vorig jaar had ik meegegeven dat er vooraan een ‘slordige’ hoek was. Die zone was eigendom van een oude boer. Nu is deze zone volledig een ‘wilde’ bloementuin geworden, wat het veel aangenamer maakt om binnen te komen in de brasserie.

Nog steeds staan de hartige pannenkoeken centraal, nieuw dit jaar zijn de hartige wafels… en deze zijn zeer populair. De jongste bezoekers worden nog steeds verwend. Er is een aparte speelkamer voor de verschillende leeftijden. Voor de jongste kinderen werd er afgelopen jaar een hoekje voorzien in de brasserie zelf. Zo kunnen de ouders de kinderen beter in het oog houden. Het spaarsysteem voor de kinderen werkt nog altijd heel goed. Binnenkort komt de Sint terug op bezoek.

Vorig jaar had Mario nog een eigen oplaadpaal voorzien voor de elektrische fietsen. Ondertussen is dit een
professionele oplaadzone.

Elk jaar gaat het steeds beter met de zaak. Ondanks de moeilijke persoonlijke periode die Mario en Christine doormaken (wegens ziekte) gaat het met de zaak heel goed. Ze moeten wel meer sluiten, maar klanten tonen begrip. Er werd van in het begin openlijk gecommuniceerd over de ziekte. De site ‘midzelen’ heeft een nieuwe directeur en dit opent deuren voor meer samenwerking. Deze site heeft een aantal sterke troeven die elkaar versterken. Volgend jaar in april bestaat de zaak 5 jaar en dat zal gevierd
worden. De plannen krijgen stilaan vorm. Er komt een kinderrommelmarkt en buiten gaan verschillende ‘eetstandjes’ komen. De bedoeling is dat de keuken sluit, zodat de medewerkers ook kunnen meegenieten van het feest. Naast lekker eten zullen er ook optredens zijn voor jong en oud. In deze zaak staat familie en het huiselijke gevoel centraal.

Waarderingscijfers

Het waarderingscijfer werd samengesteld door 5 marketingbureaus uit meer dan 3000 interviews. Ruim 500 handelszaken en winkelcentra kregen een positief waarderingscijfer. Hieruit komen de laureaten editie 2016!

De Consumenten-Tevredenheidsenquête werd in opdracht van het Hospitality Awardcomité, eind 2015 uitgevoerd. In de marketingstudie werden 120 Vlaamse steden en gemeenten, evenredig verdeeld in de Vlaamse provincies, betrokken. Ook in het kader van het “Klantvriendelijkste winkelcentrum/straat van België” werd een extra marketingstudie verricht.

Handelszaken (horeca en/of retail) en winkelcentra/straten met een positief waarderingscijfers (min. 8/10) worden opgenomen in de voorselectielijst en komen, na de jureringen, in aanmerking voor een nominatie. Zij konden zich, vrijblijvend, kandidaat stellen voor de Hospitality Awards (Horeca en Retail Awards).

Deelnemen aan de Hospitality Awards (Horeca/Retail Awards) is een beleving en moet worden verdiend. Zoals u weet worden de deelnemers niet gekozen om hun mooi uitstalraam maar wel om hun dagdagelijkse inzet voor de klant, dienstverlening, de klantvriendelijkheid, gastvrijheid, service én gezonde dosis management.

Gezien het waarderingscijfer een onderdeel is van de jurering worden de effectief toegekende waarderingscijfers pas bekend gemaakt na het eindgala.