Voorselectie

Enkel handelszaken dewelke zijn voorgedragen door de deelnemers van de Horeca/Retail Awards komen in aanmerking voor de wedstrijd ‘Persoonlijkheid van het Jaar’ en ‘Toeleverancier van het Jaar’. Dit geldt als voorselectie!

Jurering

Een totaalscore van 100 punten zijn te verdienen op de juryitems.
Volgende controles worden uitgevoerd:

1. Controle van de bedrijfswebsite en sociale media (website en Facebook/Instagram gebruik)

Uitnodigend, functioneel, commercieel, klantvriendelijk in gebruik. Indien géén website voorhanden volgt er een Facebookcontrole en/of een extra Second Mystery Call.

2. Analyse antwoorden op de ingezonden vragenlijst

Beoordeling door bedrijfspsychologe samen met de juryvoorzitter.

3. Een anonieme Klant-Mystery Call

Uitgevoerd door een klantgericht callcenter. Verbale klantvriendelijkheidstest: “Hoe welkom ben ik aan de telefoon als bedrijfsleider en/of personeel?”.

4. Een publiekelijke online stemronde gedurende 1 week (tijdstip wordt tijdig aangekondigd)

De deelnemer heeft de mogelijkheid om via de persoonlijke stemronde onder zijn/haar cliënteel zijn of haar ranking te beïnvloeden (40% van de punten).

Nominatie en auditrapport

Een deelnemer is pas genomineerd indien de handelszaak een totaalscore heeft behaald van min. 80% over het totaal van de 3 jureringspunten + stemronde (zie hierboven). Elke deelnemer (genomineerd of niet) ontvangt een auditrapport met hun resultaten. Met de pro’s en contra’s kan u bijschaven waar nodig!

In samenwerking met de volgende marketingbureaus: