Retail Ambassadeur 2017: Carrefour Market uit Waasmunster

Jurybeoordeling:

Het was duidelijk dat er hier heel wat was veranderd t.o.v. het bezoek van vorig jaar. De winkel was duidelijk zichtbaar van op de straat, de parking netter en het gebouw zag er veel beter uit. Maxim legde me uit dat ze dit jaar samen met Carrefour hun winkel hebben aangepakt, aangepast volgens hun nieuwe concept.

Niet alleen de buitenkant werd aangepakt, ook binnenin werd rekening gehouden met de mening van de klant (cfr vragenlijst vorig jaar). Zo werd er vb. een omkasting voorzien rond de broodmachine, een weegschaal toegevoegd in de versafdeling en werden er meer producten toegevoegd in het assortiment. Ook de rekken en koelingen waren aan vervanging toe. Alles werd vernieuwd waardoor er meer ruimte is in de wandelgangen en er een beter overzicht is van de producten. Er werd ook stilgestaan bij de logica van de producten… kortom een hele verandering.

Deze verandering werd samen met de klanten gevierd a.h.v. een receptie, wat hartelijk werd onthaald door de klant. Nog steeds zijn er regelmatig acties en activiteiten om de winkel aantrekkelijk te maken voor de klant. Met de remodelling is Carrefour Drive geïmplementeerd. Nu kijken ze uit hoe ze het online winkelen bij de klanten kunnen voorstellen.

Ze staan voor een grote uitdaging door komende wegenwerken waardoor toegang tot de zaak bemoeilijkt wordt. Een oplossing kan levering-aan-huis-dienst zijn. Ook deze optie wordt bekeken om het de klant zo gemakkelijk mogelijk te maken.Voor de rest kan Maxim rekenen op een vast team van medewerkers die goed aan elkaar hangen. Dit is een meerwaarde voor de winkel en zeker en vast voor de klant die elke dag terechtkan bij vertrouwde gezichten.

Waarderingscijfers

Het waarderingscijfer werd samengesteld door 6 marketingbureaus uit meer dan 11.000 interviews. Ruim 800 handelszaken en winkelcentra kregen een positief waarderingscijfer op basis van de consumentenresultaten. Hieruit komen de laureaten editie 2017!

De Consumenten-Tevredenheidsenquête werd in opdracht van het Hospitality Awardcomité, eind 2016 uitgevoerd. In de marketingstudie werden 122 Vlaamse steden en gemeenten, evenredig verdeeld in de Vlaamse provincies, betrokken. Ook in het kader van het “Klantvriendelijkste winkelcentrum/straat van België” werd een extra marketingstudie verricht.

Handelszaken (horeca en/of retail) en winkelcentra/straten met een positief waarderingscijfers (min. 8/10) worden opgenomen in de voorselectielijst en komen, na de jureringen, in aanmerking voor een nominatie. Zij konden zich, vrijblijvend, kandidaat stellen voor de Hospitality Awards (Horeca en Retail Awards).

Deelnemen aan de Hospitality Awards (Horeca/Retail Awards) is een beleving en moet worden verdiend. Zoals u weet worden de deelnemers niet gekozen om hun mooi uitstalraam maar wel om hun dagdagelijkse inzet voor de klant, dienstverlening, de klantvriendelijkheid, gastvrijheid, service én gezonde dosis management.

Gezien het waarderingscijfer een onderdeel is van de jurering worden de effectief toegekende waarderingscijfers pas bekend gemaakt na het eindgala.