Retail-Ambassadeur 2014 De Nieuwpoortse Vistrap uit Nieuwpoort

Tot 2011 was de Nieuwpoortse vistrap een vis- en mosselgroothandel die uitsluitend aan restaurants leverde. In 2012 besloot zaakvoerder Serge Moetwil om zijn “poort” te openen voor het publiek. Een klantvriendelijk onthaal, een gemeende lach, goede service (open 7/7 van 10 tot 13u) en vooral… super verse kwaliteit aan betaalbare prijzen zijn de troeven waarmee de Nieuwpoortse Vistrap zich wil onderscheiden! Mond-tot-mond reclame zorgt ervoor dat nog elke dag nieuwe klanten de weg vinden naar “den trap”. Het team bestaat uit 5 enthousiaste medewerkers met Serge Moetwil aan het roer.

In juni 2014 ontving de Nieuwpoortse vistrap een “uitstekend” van de mystery shopper van de VLAM en, na een 2de plaats in 2012, een 3de plaats in 2013 veroverde zij op 1 december 2014 de 1ste plaats binnen de categorie delicatessenzaken én werd ze benoemd tot Retail-Ambassadeur van België.

Het ganse team dankt haar klanten voor hun blijvend vertrouwen in haar “basic”-concept.

Het jury-rapport

“De Nieuwpoortse Vistrap valt reeds voor de 3e maal achter elkaar in de ereprijzen. Dat is duidelijk géén toeval! Zijn ongebreidelde inzet voor zijn klanten, maar ook voor zijn personeel is een voorbeeld voor velen in zijn sector én regio.Als ondernemer heeft hij zeker de naam niet gestolen want hij is zakenman in hart en ziel. De klant komt steeds op de eerste plaats en dat is volgens hem de enige manier om goed zaken te doen in deze crisistijd.

Zoals ze zelf zeggen op de website : Bedankt klant. Een schouderklopje doet altijd deugd!

Zo zorgen een goede service, een gemeende glimlach, klantgerichte promotie-acties en prima kwaliteitsproducten mee voor de basis van hun succes! De jury heeft besloten om al deze redenen de Nieuwpoortse Vistrap uit te roepen tot Retail Ambassadeur 2014.”

Reactie van de zaakvoerder

Geachte organisatoren,

Gefeliciteerd met de organisatie van deze 3de editie en de onvergetelijke gala-avond! Hoe reageren op zoveel eerbetoon? Op de 1ste plaats eindigen en verkozen worden tot Retail-ambassadeur van België behoorden niet tot mijn verwachtingen. Toegegeven, met 5 topmedewerkers, staat de Nieuwpoortse Vistrap, 7 dagen op 7, voor een klantvriendelijk onthaal en perfecte kwaliteit maar … zo hoort het toch, niet? Je in de plaats van je klanten stellen loont echt en dan maken zij mond-tot-mond-reclame en zoiets is … onbetaalbaar! Een regelmatige s.w.o.t.-analyse en update van je marketing-mix vergen tijd maar bieden veel antwoorden. Enthousiaste medewerkers die de klanten vriendelijk onthalen en kwaliteitsproducten bieden, zorgen elke dag voor nieuwe én tevreden klanten en … yeeh, daar gaan wij voor!

Steeds bereid en … we zien nu al uit naar de nacht van de Hospitality !

Serge Moetwil, zaakvoerder
De Nieuwpoortse Vistrap bvba